Grise Roumanie
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Re: Grise Roumanie
Bonjour,
Un état des lieux complet et très instructif de ce qui s'est passé pour la fin de cette ligne...
Un état des lieux complet et très instructif de ce qui s'est passé pour la fin de cette ligne...
Hello,
A complete and very instructive inventory of what happened for the end of this line...
Re: Grise Roumanie
C'est triste de se dire que c'est partout la même chose quand même...
Invité- Invité
Re: Grise Roumanie
Tunnel number 3:
This is a 40 meter long, curved tunnel. This was the first tunnel built around 1870 when the first section of the narrow-gauge railway was built between Govasdia and Retisoara. The tunnel has a concrete interior lining and it's now abandoned. The other end is buried under the refuse resulted from the nearby dolomite quarry and dumped on the hillside, covering one end of the tunnel.
The tunnel is located on mountain side near Nădrab and Crăciuneasa, around 2 km from Govasdia.
This is a 40 meter long, curved tunnel. This was the first tunnel built around 1870 when the first section of the narrow-gauge railway was built between Govasdia and Retisoara. The tunnel has a concrete interior lining and it's now abandoned. The other end is buried under the refuse resulted from the nearby dolomite quarry and dumped on the hillside, covering one end of the tunnel.
tunnel n°3 :
40 mètres de long, tunnel courbe. C'était le premier tunnel construit autour de 1870 quand la première section de la voie étroite a été construite entre Govasdia et Retisoara. et il est maintenant abandonné. L'autre fin est enterrée sous les déchets résultant de la carrière de dolomite voisine qui les a déposés sur la pente, couvrant la fin du tunnel.
The tunnel is located on mountain side near Nădrab and Crăciuneasa, around 2 km from Govasdia.
Re: Grise Roumanie
If only i could create an EU funding project and restore this line to it's former glory and operate-it as a museum line. Sadly i'm just a simple civilian with no power of major decisions.
Si seulement je pouvais créer une UE finançant le projet et y rétablir cette ligne et son ancienne gloire et l'exploiter comme une ligne de musée. Tristement je suis juste un simple civil sans pouvoir pour les décisions majeures.
Re: Grise Roumanie
rumpf1 a écrit:Hello,BB67400 a écrit:C'est triste de se dire que c'est partout la même chose quand même...
Oui, même si c'est 20 ou 50 ans plus tard que chez nous, on refait les mêmes conneries...
Et j'ai presque envie de dire que c'est même plus grave, car la notion de patrimoine est, je pense, un peu plus présente qu'il y a 20 ans, je trouve ça vraiment dommage de ne pas sauver les derniers vestiges qu'il reste
Invité- Invité
Re: Grise Roumanie
The railway represented on Google Maps:
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The line started from Hunedoara's south-west end, passes near Zlaşti on the hillside, goes trough the 747 meter long tunnel, passes on the mountain side near Căţănaş, goes trough the 42 meter curved tunnel and passes near Tulea on the mountain side before arriving to Govasdia. The line continued from Govasdia trough Nădrab and arriving to Crăciuneasa where the dolomite quarry is located. Before 1972 The line continued on the mountain side from Crăciuneasa trough the third tunnel and arriving to the terminus at Retişoara where the iron ore mined from Ghelari's iron ore mine was sorted and stored. The biggest slope on the line was 2,7% on the open track and 2,5% in stations. The smallest curve radius is 50 meters on the open track and 40 meters in the stations.
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The line started from Hunedoara's south-west end, passes near Zlaşti on the hillside, goes trough the 747 meter long tunnel, passes on the mountain side near Căţănaş, goes trough the 42 meter curved tunnel and passes near Tulea on the mountain side before arriving to Govasdia. The line continued from Govasdia trough Nădrab and arriving to Crăciuneasa where the dolomite quarry is located. Before 1972 The line continued on the mountain side from Crăciuneasa trough the third tunnel and arriving to the terminus at Retişoara where the iron ore mined from Ghelari's iron ore mine was sorted and stored. The biggest slope on the line was 2,7% on the open track and 2,5% in stations. The smallest curve radius is 50 meters on the open track and 40 meters in the stations.
Re: Grise Roumanie
Bonjour,
C'est certain, comme c'est le cas en France, que ça fait toujours mal au coeur quand on pense au travail qu'il a fallu pour créer une ligne comme ça, et de voir tout ça partir à l'abandon...
C'est certain, comme c'est le cas en France, que ça fait toujours mal au coeur quand on pense au travail qu'il a fallu pour créer une ligne comme ça, et de voir tout ça partir à l'abandon...
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